Feta Käse, Schafsäse, Gewürze, Kräuter, Basilikum. Telle, Flasche Olivenöl, dunkler Untergrund


مصرف محصولات لبنی صرفا برای ساخت استخوان و یا تحکیم دندان ها نیست مصرف شیر، ماست و پنیر ارگانیک کافی نیز می تواند برای سلامت قلب، فشار خون و حفظ وزن مناسب مفید باشد.


شیر، پنیر و ماست به طور طبیعی سرشار از مواد مغذی مهمی مانند کلسیم و پروتئین هستند. بسته منحصربفرد ویتامین ها و مواد معدنی آنها به این معنی است که این محصولات لبنی دارای فواید بسیار مهمی برای سلامتی هستند.

در واقع، دستورالعمل های رژیم غذایی استرالیا می گوید که مصرف شیر، پنیر و ماست با کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت نوع 2، سندرم متابولیک و سرطان کولورکتال – برخی از علل اصلی مرگ و میر در استرالیا مرتبط است.

در اینجا برخی از مزایای سلامتی کلیدی مرتبط با خوردن غذاهای لبنی آورده شده است.

سلامت دستگاه گوارش


تحقیقات رو به رشدی از نقش سلامت روده در سلامت و تندرستی کلی حمایت می کند. برخی از غذاهای تخمیر شده حاوی پروبیوتیک هستند. کشت های باکتریایی فعال با ویژگی های منحصر به فرد که به آنها اجازه می دهد در دستگاه گوارش زنده بمانند. وقتی به مقدار کافی مصرف شوند، برای سلامتی مفید هستند و پتانسیل حفظ تعادل طبیعی میکروبیوتای روده را دارند.

محصولات لبنی تخمیر شده مانند ماست، نوشیدنی های کشت و کفیر از رایج ترین و آسان ترین منابع پروبیوتیک ها هستند. این محصولات وسیله‌ای ایده‌آل برای پروبیوتیک‌ها هستند، زیرا ترکیب شیر (شامل کربوهیدرات، پروتئین و چربی) به عنوان یک ماتریکس محافظ برای کمک به بقای پروبیوتیک‌ها از سیستم گوارشی تا روده عمل می‌کند، از جمله کمک به زنده ماندن آنها در شرایط نامطلوب معده

سلامت استخوان


استخوان‌ها بافت زنده‌ای هستند که دائماً در حال تجدید هستند، بنابراین ساخت و نگهداری استخوان‌ها از کودکی تا سنین پیری مهم است. ترکیبات کلیدی برای استخوان های قوی برای زندگی شامل ورزش های تحمل وزن، غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، پنیر و ماست، و همچنین ویتامین D از قرار گرفتن ایمن در معرض نور خورشید است.

مراقبت نکردن از استخوان ها می تواند خطر پوکی استخوان را افزایش دهد، بیماری که در آن استخوان ها شکننده می شوند و در معرض خطر بالای شکستگی قرار دارند. در استرالیا، پوکی استخوان از هر دو زن یک نفر و از هر سه مرد بالای 60 سال یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. سلامت استخوان توسط عوامل ژنتیک و سبک زندگی تعیین می شود و اتخاذ یک سبک زندگی دوستدار استخوان در هر سنی می تواند به کاهش خطر پوکی استخوان کمک کند.

سلامت دندان


دستیابی به سلامت دندان شامل چیزی فراتر از رعایت بهداشت دهان و دندان است. تغذیه سالم و عادات غذایی نیز به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند. غذاهای لبنی نقش ویژه ای در سلامت دندان ایفا می کنند زیرا حاوی ترکیبی منحصر به فرد از مواد مغذی ضد پوسیدگی خاص مانند کلسیم، فسفر و پروتئین، کازئین هستند.

شیر با کاهش خطر پوسیدگی دندان در ارتباط است و آن را به نوشیدنی مناسبی بین وعده های غذایی تبدیل می کند و پنیر سفت با کاهش خطر پوسیدگی و فرسایش دندان مرتبط است. انجمن دندانپزشکی استرالیا برای کمک به محافظت از دندان ها و کاهش خطر پوسیدگی دندان، خوردن یک تکه کوچک پنیر را پس از مصرف غذا یا نوشیدنی شیرین توصیه می کند.

مدیریت وزن


حفظ وزن بدن سالم عبارت است از متعادل کردن انرژی (کیلوژول از غذا) که با انرژی مصرف شده (کیلوژول سوزانده شده) از طریق فعالیت های روزانه یا ورزش دریافت می شود.

هنگامی که سعی می کنید از طریق یک رژیم غذایی کنترل شده با کالری کاهش وزن داشته باشید، مطالعات نشان می دهد که مصرف حداقل سه وعده شیر، ماست یا پنیر در روز می تواند به کاهش وزن بیشتر، کاهش سانتی متر بیشتر از ناحیه کمر و چربی بیشتر بدن در مقایسه با افرادی که کمتر غذا می خورند کمک کند. وعده های غذایی لبنیات

توده عضلانی و آبرسانی


به خوبی شناخته شده است که داشتن پروتئین بعد از تمرین به ساخت توده عضلانی بدون چربی کمک می کند، اما همه پروتئین ها به یک اندازه موثر نیستند. دلیلی وجود دارد که پروتئین های موجود در شیر – آب پنیر و کازئین – بیشترین استفاده را در مکمل های غذایی دارند که برای حفظ یا رشد توده عضلانی طراحی شده اند.

شیر حاوی پروتئین های با کیفیتی است که تمام آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز برای ساخت و حفظ توده عضلانی را فراهم می کند. ترکیب منحصر به فرد شیر از کازئین و آب پنیر حاوی آمینو اسیدهایی با الگوی مشابه پروتئین ماهیچه ای است. کازئین یک پروتئین دیر هضم و آهسته رهش است که نشان داده است تجزیه عضلات را کاهش می دهد. آب پنیر یک پروتئین سریع الاثر و جذب سریع با غلظت بالایی از لوسین – یک آمینو اسید شاخه دار است. لوسین به طور خاص ساخت بافت عضلانی جدید را تحریک می کند.

شیر همچنین با جایگزینی مایعات و الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) در تعادل مناسب، به آبرسانی مجدد پس از ورزش کمک می کند. سایر مواد مغذی موجود در شیر، مانند پروتئین، به بدن کمک می کند تا مایعات را به طور موثرتری حفظ کند

کاهش خطرات بیماری ها


لبنیات نقش مهمی در حفظ رژیم غذایی سالم و کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی دارند. موارد زیر تنها چند نمونه است:

  • یک سبک زندگی و رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند و مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم شیر، پنیر و ماست مصرف می کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند.
  • یک رژیم غذایی سالم شامل انواع غذاها از پنج گروه غذایی مانند میوه، سبزیجات و شیر، پنیر و ماست می تواند به شما در مدیریت فشار خون کمک کند. علاوه بر این، مطالعات متعدد نشان می دهد که سه وعده روزانه شیر، ماست و پنیر با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا مرتبط است.
  • شورای سرطان استرالیا بیان می کند: “به طور کلی فواید سلامت ثابت شده غذاهای لبنی بیشتر از مضرات اثبات نشده است”. دستورالعمل های رژیم غذایی استرالیا بیان می کند که غذاهای گروه مواد غذایی لبنی با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.
  • یک بررسی که اثرات 16 مطالعه جداگانه و بیش از 520000 نفر را ترکیب کرد، نشان داد که مصرف بیشتر انواع شیر، ماست و پنیر با کاهش 11 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با افرادی که کمتر غذاهای لبنی مصرف می‌کنند، مرتبط است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *